سیستم جدید مهاجرتی بریتانیا پذیرش پرستاران، دکتران و مددکاران اجتماعی را آسان تر کرده است.

دسته بندی: ویزا و سفارت

2020/07/16


دولت بریتانیا به دلیل شروع برکسیت در سال آینده اقدام به آماده سازی مشاغل خود کرده است. بریتانیا در ماه ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما همچنان روابط آن با اتحادیه تا حد زیادی دست نخورده مانده است. این دولت همچنین مراحل جدید کار گمرک از سال آینده را تشریح کرده است.

علاوه بر این موارد، دولت بریتانیا همچنین برای جذب "مبتکران و کارآفرینان" از یک سیستم جدید مهاجرتی مبتنی بر امتیاز خبر داد.

 طرح جدید مهاجرت، که توسط وزیر کشور بریتانیا، پریتی پتل اعلام شده است، کارگران ماهر را ملزم به رعایت چندین معیار از جمله امکان صحبت به زبان انگلیسی، بهره مندی از پیشنهاد شغلی و حداقل حقوق می کند.

دولت بریتانیا از مشارکت های حیاتی که پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان بهداشت در خارج از کشور به سازمان ملی بهداشت NHS و بخش های دیگر بهداشت می دهند، استقبال می کند. ویزای بهداشت و مراقبت تضمین می کند که افراد واجد شرایط پیشنهاد شغلی از سمت NHS یا بخش مراقبت های اجتماعی و یا کارفرمایان و سازمان هایی که به NHS خدمات ارائه می دهند، برای آمدن به انگلستان ترغیب شوند.

افرادی که واجد شرایط آمدن به بریتانیا باشند، مشمول پشتیبانی اختصاصی در رابطه با روند درخواست خود خواهند شد، همچنین هزینه درخواست و تشکیل پرونده نیز تا حد زیادی برای آنها کاهش می یابد. این افراد و همچنین افراد وابسته به آنها مانند همسر یا اعضای خانواده نیز از پرداخت هزینه حق سرویس بهداشت معاف خواهند بود. کارگران خط مقدم در بخش مراقبت های بهداشتی و اجتماعی که واجد شرایط دریافت ویزای بهداشت و مراقبت جدید نیستند، هزینه درمانی مهاجرت را پرداخت می کنند، اما از طرح بازپرداخت بهره مند می شوند.

این سیستم جدید همچنین به دانشجویان بین المللی که در بریتانیا تحصیل می کنند اجازه می دهد دو سال بعد از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و سه سال بعد از برنامه های دکترا در این کشور بمانند.

بریتانیا می خواهد بهترین و درخشان ترین استعدادها را از سراسر جهان به خود جلب کند. این دولت علاوه بر پزشکان و پرستاران و مددکاران اجتماعی، متقاضیان با مهارت های بسیار بالا مانند دانشجویان نخبه و هنرمندان و ... را برای جذب رهبران شناخته شده جهانی و رهبران آینده در رشته های علوم، علوم انسانی، مهندسی، هنر (از جمله فیلم، طراحی مد و معماری) و فناوری دیجیتال طراحی شده، اقتصاد و جامعه را نیز قبول می کند. دانشمندان و محققان برتر می توانند از فرآیند تأیید سریعتر بهره مند شوند.

جزئیات بیشتر در مورد این سیستم مهاجرتی جدید و مشاغل دیگر که مشمول این طرح می شوند را از اینجا بخوانید.

 


منبع : https://www.euronews.com

دیدگاه کاربران